آیا دارچین لاغر کننده است؟

آیا دارچین لاغر کننده است؟فواید و مضرات استفاده از دارچین چیست؟مقدار مصرف مناسب دارچین چه مقدار است؟ در این مقاله سعی می شود با استفاده از حقایق علمی به سوالات بالا و چندین سوال مهم دیگر پاسخ داده شود.

فواید دارچین :

دارچین یکی از ادویه های محبوب است که می تواند به عنوان مکمل نیز مصرف شود .

دارچین دو نوع عمده وجود دارد :

  1. دارچین کاسیا : به آن دارچین چینی نیز گفته می شود . این نوع دارچین قیمت کمتری دارد و از کیفیت پایین تری نسبت به دارچین سیلان برخوردار است و دارای برخی عوارض جانبی است .
  2. دارچین سیلان : این نوع به عنوان “دارچین واقعی” شناخته می شود . یافتن آن بسیار دشوارتر از دارچین کاسیا است و کمی طعم شیرین تری دارد .

در ادامه برخی از چشمگیرترین مزایای دارچین آورده شده است :

ممکن است التهاب را کاهش دهد . التهاب طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش می دهد . مطالعات نشان می دهد دارچین می تواند به کاهش التهاب کمک کند .

ممکن است به درمان بیماری های نورودژنراتیو کمک کند . چند مطالعه نشان می دهد که دارچین ممکن است به کند شدن روند پیشرفت پارکینسون و آلزایمر کمک کند . این نتایج باید در مطالعات انسانی تأیید شود .

ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند . چند مطالعه حیوانی و آزمایشگاهی نشان داد که دارچین به جلوگیری از  رشد و تولید مثل سلول های سرطانی کمک می کند . با این حال ، این نتایج باید با مطالعات انسانی تأیید شوند .

برخی همچنین اظهار داشتند که دارچین ممکن است یک درمان طبیعی برای اختلال کم توجهی و بیش فعالی (ADHD) ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و مسمومیت غذایی باشد .

با این حال ، شواهد کافی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

عسل و دارچین برای لاغری

 

معجون عسل و دارچین

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، خیلی ها آرزو می کنند که سریع وزن کم کنند . همه ما می دانیم که ورزش و رژیم غذایی سالم بهترین راه برای کاهش وزن است .

بسیاری می گویند یکی از راه های کمک به کاهش وزن مصرف روزانه ی دارچین و عسل است .

مردم این ترکیب را یا با چای خود مخلوط می کنند ، یا آن را خالی می خورند و یا آن را همراه با غلات و سایر مواد غذایی مصرف می کنند . اما آیا فقط با خوردن دارچین و عسل می توانید واقعاً لاغر شوید ؟

تحقیقات درباره دارچین و عسل چه می گویند ؟

در حالی که ادعاها در مورد اثرات دارچین و عسل زیاد است ، تحقیقات در مورد این ترکیب بسیار ناچیز است .

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ترکیب سینامالدئید ( موجود در دارچین ) ممکن است ترموژنز ( فرآیند گرمازایی ) را افزایش دهد . در طی ترموژنز ، بدن شما گرما ایجاد می کند و در این فرآیند کالری می سوزاند .

مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد که جایگزینی ساکارز با عسل می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند . مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۰ نشان داد که عسل می تواند هورمون هایی را که موجب سرکوب اشتها می شوند فعال کند .

با این حال ، هیچ مطالعه ای به طور قطعی ثابت نمی کند که دارچین و عسل می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند .

شیر و دارچین برای لاغری

 

شیر دارچین و لاغری

طرز تهیه :

بسیار آسان است ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ربع قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کنید . در صورت تمایل می توانید عسل یا شیرین کننده دیگری و همچنین مقداری عصاره وانیل برای عطر و طعم بیشتر به نوشیدنی خود اضافه کنید .

سعی کنید که در صورت امکان دارچین ارگانیک تهیه کنید .

شیر و دارچین قبل از خواب

برخی از افراد دوست دارند قبل از خواب از یک لیوان گرم شیر لذت ببرند تا به آنها کمک کند تا راحت تر بخوابند و افزودن دارچین به شیر می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد . دارچین ممکن است بتواند به روند کاهش وزن شما کمک کند .

ماست و دارچین برای لاغری

ماست و ذارچین

  • ماست : ۲ فنجان
  • دارچین : نصف قاشق چایخوری
  • زنجبیل : نصف قاشق چایخوری ، پودر شده
  • پودر پاپریکا : ربع قاشق چایخوری

طرز تهیه :

ماست را به همراه دارچین ، عسل ، زنجبیل و پودر پاپریکا در مخلوط کن ریخته به آرامی مخلوط کنید . آن را در ۲ کاسه ریخته و بلافاصله سرو کنید.

این نوع ماست سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و می تواند به همه کسانی که سعی در کاهش وزن دارند کمک کند .

چای دارچین و لاغری

 

چای دارچین و لاغری

چای دارچین اغلب بعنوان راهی برای کمک به کاهش وزن تبلیغ می شود و چندین مطالعه مصرف دارچین را با کاهش دور کمر مرتبط دانسته اند .

با این حال ، تعداد کمی از این مطالعات میزان کالری دریافتی را به درستی کنترل کرده اند و این امر باعث می شود که به راحتی نتوان اثرات کاهش وزن را فقط به دارچین نسبت داد .

مطالعه ای که برای کنترل این فاکتورها انجام شد ، گزارش داد که شرکت کنندگان پس از مصرف ۵ قاشق چای خوری (۱۰ گرم) پودر دارچین در روز به مدت ۱۲ هفته %۰.۷  توده چربی را از دست داده و ۱.۱٪ از توده عضلانی را از دست دادند .

با این حال ، چنین مقدار زیادی دارچین ممکن است حاوی مقادیر بسیار خطرناکی کومارین باشد . در صورت مصرف بیش از حد ، این ترکیب طبیعی ممکن است خطر خونریزی را افزایش داده و باعث ایجاد یا بدتر شدن بیماری کبد شود . این امر خصوصاً در مورد دارچین کاسیا صادق است که ۶۳ برابر بیشتر از دارچین سیلان کومارین دارد .

برای تأیید اینکه آیا دارچین در دوزهای پایین تر ، مانند مواردی که در چای دارچین یافت می شود ، می تواند موجب کاهش وزن شود ، به تحقیقات بیشتری نیاز است .

معجون لاغری دارچین و سیب

 

سیب و دارچین

این نوشیدنی کم کالری و سم زدا می تواند به کاهش وزن کمک کند . سیب ، کم کالری و سرشار از فیبر است و به کاهش وزن کمک می کند . سیب و دارچین ، سرشار از آنتی اکسیدان های مهم و فلاونوئیدها هستند که می توانند متابولیسم شما را تسریع کنند . بعلاوه ، شناخته شده است که دارچین به هضم غذا کمک می کند و احساس گرسنگی را برطرف می کند و همچنین ممکن است به کاهش وزن کمک کند . سیب و دارچین همچنین دارای ویتامین های A  ، B2  ، B6  ، B12  ، E و اسید فولیک است که می تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند .

قرص دارچین برای لاغری

 

قرص دارچین

مطالعاتی که در مورد دارچین و کاهش وزن انجام شدند ، نتایج متفاوتی داشته اند . اما برخی تحقیقات نشان می دهند که قرص های دارچین ممکن است به کاهش وزن کمک کنند . مطالعه ایی نشان داد افرادی که حداقل ۲ گرم در روز دارچین به صورت مکمل مصرف می کردند ، در مقایسه با گروه کنترل شاهد کاهش وزن بدن ، دور کمر و توده چربی خود بوده اند .

موارد احتیاط قرص دارچین

قرص های دارچین در بسیاری از داروخانه ها بدون نسخه خریداری می شوند و اگر به مقدار متوسط ​​مصرف شوند ، معمولاً استفاده از آنها بی خطر است . بهتر است قبل از مصرف قرص های دارچین با پزشک خود مشورت کنید. طبق گفته مرکز ملی بهداشت مکمل ها ، برخی از افراد ممکن است به دارچین حساسیت داشته باشند ، همچنین بعضی افراد ( به ویژه کسانی که بیماری کبدی دارند ) نباید دارچین کاسیا زیاد مصرف کنند .

 

References :

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x