آیا زنجبیل لاغر می کند؟

زنجبیل یک گیاه گلدار است که بیشتر بخاطر ریشه آن کشت می شود که برای پخت و پز استفاده می شود . زنجبیل باعث کاهش التهاب ، تحریک هضم غذا و کاهش اشتها نیز می شود .  این خواص باعث می شود برخی از افراد تصور کنند که زنجبیل ممکن است باعث کاهش وزن شود.

مطالعات پزشکی نشان می دهد که زنجبیل می تواند همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش برای رسیدن به وزن سالم به شما کمک کند .

در ادامه نحوه استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن ، محدودیت های تأثیر آن در کاهش وزن و ترکیباتی که برای ترکیب بهتر با زنجبیل باید در نظر بگیرید ، بررسی خواهیم کرد.

زنجبیل چگونه به شما در کاهش وزن کمک میکند؟

زنجبیل حاوی ترکیباتی به نام های  gingerols , shogaolsاست. این ترکیبات هنگام مصرف زنجبیل چندین فعالیت بیولوژیکی را در بدن تحریک می کنند .

مطالعات  نشان می دهند که چاقی می تواند استرس اکسیداتیو و التهاب ایجاد کند . استرس اکسیداتیو در اثر آسیب رادیکال های آزاد در بدن ایجاد می شود .

خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل به کنترل این رادیکال های آزاد کمک می کند و خواص ضد التهابی آن می تواند با التهاب مقابله کند .

این خواص زنجبیل مستقیماً به چاقی پاسخ نمی دهد ، اما به شما در جلوگیری از آسیب قلبی عروقی و سایر عوارض اضافه وزن کمک می کند .

تحقیقات دیگر این نظریه را پشتیبانی می کنند که زنجبیل می تواند در کاهش وزن نیز نقش داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد مردان دارای اضافه وزن که زنجبیل مصرف می کردند مدت طولانی تری سیر می مانند.

یک مطالعه که به بررسی فواید کاهش وزن زنجبیل پرداخته است ، نشان داده است که زنجبیل تأثیر قابل توجهی بر وزن بدن و چربی شکم ( نسبت دور کمر به لگن ) دارد .

زنجبیل فعالیت های بیولوژیکی خاصی را در بدن تشویق می کند . آنها دارای اثر ضد چاقی هستند و به هضم سریع غذا کمک می کند و بدن را تحریک می کند تا غذا را از طریق روده بزرگ هضم کند . مطالعه ایی  نشان می دهد که ژنژرول  موجود در زنجبیل می تواند موجب تثبیت سطح قند خون شما شود . ثابت نگه داشتن قند خون می تواند به کاهش وزن کمک کند .

زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

زنجبیل و لیمو برای لاغری و کاهش وزن مفید است

هنگامی که برای کاهش وزن زنجبیل و لیمو را با هم مصرف می کنید ، به حفظ سلامتی بدن خود کمک کنید . آب لیمو علاوه بر اینکه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است ، می تواند به عنوان مهار کننده اشتها عمل کند .

نحوه استفاده از زنجبیل و لیمو برای کاهش وزن

افزودن کمی لیمو به چای زنجبیل یا نوشیدنی زنجبیل ممکن است به نوشیدن مایعات بیشتر کمک کند. با این کار ممکن است بدن شما هیدراته شده و برای مدت بیشتری احساس سیری داشته .

نوشیدنی سالم زنجبیل و لیموترش را دو یا سه بار در روز بنوشید تا خاصیت آبرسانی و مهار کننده اشتها در زنجبیل و لیمو را به حداکثر برسانید.

سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

سرکه سیب (ACV) به خودی خود خاصیت کاهش وزن دارد . استفاده از آن به همراه زنجبیل می تواند اثرات آنتی اکسیدانی هر دو ماده را تقویت کند.

سرکه سیب همچنین پروبیوتیک های قدرتمندی دارد ، که می تواند سلامت روده شما را هنگام تلاش برای کاهش وزن بهبود بخشد

نحوه استفاده از سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

ساده ترین راه برای دریافت این دو ماده در رژیم غذایی این است که آنها را با هم مخلوط کرده و بنوشید .

می توانید یک چای زنجبیل را با دم کردن یک کیسه چای در آب داغ آماده کنید و بگذارید قبل از افزودن ACV خنک شود . آبی که خیلی گرم باشد باکتریهای ACV را از بین می برد و شما اثر پروبیوتیک آن را از دست خواهید داد.

کمی عسل یا کمی  لیمو به ۱ فنجان چای دم کرده زنجبیل اضافه کنید ، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آن اضافه کنید و بنوشید.

این چای را یک بار در روز ، صبح قبل از غذا بخورید .

چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

چای سبز و زنجبیل برای لاغری

چای سبز نیز دارای خاصیت کاهش وزن میباشد . چای سبز یکی از عناصر محبوب مکمل های کاهش وزن است ، زیرا شواهد نشان می دهند که چای سبز می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد .

نحوه استفاده از چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

می توانید زنجبیل ساییده شده را به چای سبز داغ به عنوان راهی برای ترکیب اثرات قدرتمند هر دو ماده اضافه کنید. همچنین می توانید یک کیسه چای زنجبیل و یک کیسه چای سبز را در کنار هم قرار دهید و آب بیشتری به آن اضافه کنید تا دم کرده آن خیلی غالب نباشد.

یک یا دو بار در روز از این نوشیدنی بنوشید ، به خاطر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است.

آب زنجبیل برای کاهش وزن

آب زنجبیل

نوشیدن آب زنجبیل روش دیگری برای استفاده از خاصیت کاهش وزن زنجبیل است.

آب زنجبیل به طور معمول شامل سایر مواد برای رقیق شدن طعم تند و تند زنجبیل خالص است. این مواد اضافی ( شامل : عسل ، آب لیمو و آب ) خودشان خاصیت آبرسانی ، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی دارند.

نحوه استفاده از آب زنجبیل برای کاهش وزن

می توانید آب زنجبیل را در خانه تهیه کنید ، به آن آب لیموی تازه ، عسل یا شکل دیگری از شیرین کننده طبیعی اضافه کنید تا مزه دار شود.

زنجبیل تازه پوست کنده شده ( حدود ۴۰۰ گرم)  را در مخلوط کن به همراه حدود ۱ فنجان آب مخلوط کنید و اگر دوست دارید مخلوط را صاف کنید. عصاره زنجبیل که ایجاد کرده اید را به سایر مواد خود اضافه  و میل کنید . نوشیدن یک یا دو بار در روز موجب  مهار شدن اشتها می شود.

پودر زنجبیل برای کاهش وزن

پودر زنجبیل

زنجبیل آسیاب شده خشک (پودر زنجبیل) در مقایسه با زنجبیل تازه ، حاوی مقدار بیشتری از ترکیباتی به نام  shogaols است . این ترکیبات ممکن است خاصیت ضد  سرطان و ضد التهاب داشته باشند .

نحوه استفاده از پودر زنجبیل برای کاهش وزن

می توانید پودر زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید یا آن را در آب مخلوط کنید تا یک نوشیدنی پودر زنجبیل درست کنید. همچنین می توانید روی غذای خود پودر زنجبیل بپاشید .

از دیگر مزایای زنجبیل :

زنجبیل علاوه بر کمک به کاهش وزن ، مزایای دیگری نیز دارد ، از جمله :

  • تنظیم کورتیزول (معروف به “هورمون استرس”)
  • حرکات روده ای بیشتر و منظم تر
  • کاهش خطر بیماری قلبی
  • بهبود عملکرد حافظه و مغز
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

هنگام استفاده از زنجبیل برای کاهش وزن به موارد زیر توجه کنید

استفاده از زنجبیل به طور کلی برای اکثر افراد برای کاهش وزن بی خطر است. برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی مانند یبوست و نفخ شکم را تجربه می کنند.

زنجبیل ممکن است جریان صفرا را از کیسه صفرا افزایش دهد و باعث شود پزشکان به افرادی که بیماری کیسه صفرا دارند توصیه کند در مصرف زنجبیل احتیاط کنند .

برخی از متخصصان زنجبیل را برای حالت تهوع به کسانی که باردار هستند توصیه می کنند . اما اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید یا اگر داروی رقیق کننده خون (ضد انعقاد) استفاده می کنید ، قبل از استفاده از زنجبیل با پزشک مشورت کنید .

برداشت کلی

زنجبیل برای لاغری

زنجبیل می تواند به روند کاهش وزن کمک کند . وقتی زنجبیل را همراه با سایر مواد آنتی اکسیدانی ، تثبیت کننده قند خون و ضد التهاب مصرف می کنید ، روند کاهش وزن خود را بهبود می دهید .

اما زنجبیل به تنهایی منجر به کاهش وزن زیادی نمی شود . یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای کاهش کلی وزن ضروری است .

در مورد نگرانی هایی که درباره وزن خود دارید با متخصص تغذیه صحبت کنید و به یاد داشته باشید که هیچ ماده جادویی وجود ندارد که باعث کاهش وزن شود .

References:

  • www.healthline.com
  • Ginger. (2016).
    nccih.nih.gov/health/ginger
  • Ling H, et al. (2010). 6-shogaol, an active constituent of ginger, inhibits breast cancer cell invasion by reducing matrix metalloproteinase-9 expression via blockade of nuclear factor-κB activation. DOI:
    ۱۰.۱۱۱۱/j.1476-5381.2010.00991.x
  • Maharlouie N, et al. (2018). The effects of ginger intake on weight loss and metabolic profiles among overweight and obese subjects: A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials [Abstract]. DOI:
    ۱۰.۱۰۸۰/۱۰۴۰۸۳۹۸.۲۰۱۸.۱۴۲۷۰۴۴
  • Mansour MS, et al. (2012). Ginger consumption enhances the thermic effect of food and promotes feelings of satiety without affecting metabolic and hormonal parameters in overweight men: A pilot study. DOI:
    ۱۰.۱۰۱۶/j.metabol.2012.03.016
  • Mashhadi NS, et al. (2013). Anti-oxidative and anti-inflammatory effects of ginger in health and physical activity: Review of current evidence. DOI:
    ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3665023/
  • Office of Dietary Supplements. (2019). Dietary supplements for weight loss [Fact sheet].
    ods.od.nih.gov/factsheets/WeightLoss-HealthProfessional/
  • Saravanan G, et al. (2014). Anti-obesity action of gingerol: Effect on lipid profile, insulin, leptin, amylase and lipase in male obese rats induced by a high-fat diet. DOI:
    ۱۰.۱۰۰۲/jsfa.6642
  • Wu K-L, et al. (2008). Effects of ginger on gastric emptying and motility in healthy humans [Abstract]. DOI:
    ۱۰.۱۰۹۷/MEG.0b013e3282f4b224

نوشته های مشابه

3 2 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
6 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود.

خوشحالیم که راضی بودین.

عالیی

زنجبیل و لاغری همیشه برام سوال بوذ ایا واقعا لاغر میکنه زنجبیل یا نه . ممنون از سایتتون

زنجبیل به تنهایی منجر به کاهش وزن زیادی نمی شود. یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای کاهش کلی وزن ضروری است. مصرف زنجبیل در حد متعادل می تواند به روند کاهش وزن کمک نماید. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ ماده جادویی وجود ندارد که به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش باعث کاهش وزن شود.

زنجبیل خیلی گرمی هست مراقب باشید زیاد مصرف نکنید . گرمی می کنید

دکمه بازگشت به بالا
6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x