خواص قهوه و تاثیر آن روی لاغری

قهوه دارای مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله: ویتامین B5، B2  و  B3، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که همگی حفظ سلامت بدن مفید هستند. 

این ماده یکی از خوراکی هایی میباشد که برای کاهش وزن کمک کننده است؛ زیرا در قهوه موادی وجود دارد که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به ویژه در ناحیه دور شکم می شود و به این ترتیب فرد با مصرف روزانه آن می تواند به کاهش وزن کمک کرد.

مصرف قهوه برای بیماری های دیگری مثل سرماخوردگی، آلزایمر، برخی سرطان ها، افسردگی و .. نیز مفید است.همچنین به دلیل برخورداری از خاصیت مدر، می تواند باعث پاکسازی کبد و کلیه شود.

قهوه نوشیدنی لذت بخشی است و طرفداران خودش را دارد. یک فنجان قهوه تلخ حاوی ۲ کیلوکالری انرژی و فاقد چربی است. پس نوشیدن قهوه به تنهایی نمی‌تواند انرژی لازم برای اضافه وزن را وارد بدن کند.

برای اینکه از خواص درمانی این نوشیدنی خوش طعم بهره ببرید باید آن را بدون شکر و خامه مصرف کنید، زیرا اضافه کردن این مواد باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت و بالا رفتن چربی خون می شود. 

البته به این مورد باید توجه کرد که به‌ مرور زمان بدن‌ نسبت به تأثیر کافئین بر کاهش وزن مقاوم‌تر می شود و میزان کاهش وزن در اثر مصرف کافئین کاهش می‌یابد

در کوتاه‌مدت کافئین میزان سوخت‌و ساز ( متابولیسم) و چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، ولی پس از مدتی افراد نسبت به کافئین مقاوم می‌شوند و دیگر کافئین نمی‌تواند اثر قبلی را داشته باشد.

البته باید به یاد داشته باشید که در مصرف قهوه باید اعتدال رعایت شود.

 مصرف بیشتر از ۲ فنجان در روز میتواند موجب عوارضی از جمله فشارخون و سوهاضمه شود. همچنین مصرف بیش از حد این نوشیدنی، باعث افزایش  ماده کلروژنیک اسید در خون می‌شود که یکی از عوامل سفت شدن دیواره قلب و عروق است. کسیانی که مشکل گوارشی مثل ریفلاکس یا روده تحریک‌پذیر دارد، با مصرف زیاد قهوه به وخیم‌تر شدن اوضاع خود دامن زده است.

  بسیاری از افراد هم هستند که با نوشیدن حتی یک فنجان قهوه ممکن است نتوانند یک شبانه‌روز به خواب بروند. اختلال در خواب هم یکی دیگر از مضرات مصرف زیاد قهوه است.

x (x)
 

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x