لاغری با طب سوزنی

امروزه از طب سنتی چینی‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای طب سوزنی برای لاغری است. اما این روش چگونه عمل می‌کند؟

در روش طب سوزنی، از نیدل که نوعی سوزن بسیار نازک است استفاده می‌شود. این سوزن‌ها را در بخش‌های خاصی از بدن فرو می‌برند و کار درمان انجام می‌شود. نقاطی که نیدل‌ها در آن فرو می‌روند، مناطق خاصی از بدن هستند که محل عبور انرژی محسوب می‌شوند. گره‌های عصبی که در این نواحی وجود دارند، به عصب مرکزی متصل‌ هستند و با تحریک آن‌ها، عصب مرکزی تحریک می‌شود.

طب سوزنی با تحریک نواحی مرتبط سبب می‌شود عصب‌های خاصی فعال و درگیر شوند و واکنش‌هایی در بدن صورت گیرد. بنابراین، فعالیت‌های متابولیکی مانند:

  • ترشح هورمون‌ها
  • کاهش استرس
  • جلوگیری از پرخوری‌های عصبی
  • افزایش متابولیسم
  • و چربی سوزی

دچار تغییر می‌شوند.

هنگامی که طب سوزنی انجام می‌گیرد، کانال‌های انرژی بدن باز شده و انرژی چی در آن‌ها جریان می‌یابد، این عامل سبب می‌شود تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد و همین عامل سبب چربی سوزی می‌شود. با توجه به این که اکثر افرادی که تحرک کمی دارند و از نظر طب چینی، کانال‌های انرژی آن‌ها مسدود است، بیشتر مستعد چاقی هستند. ادعا شده با باز شدن کانال‌های انرژی و جریان یافتن انرژی در آن‌ها احتمال چاق شدن نیز ممکن است تا حدی کاهش می‌یابد.

با این حال، باید این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که این روش به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود و باید این روش را در کنار بهره گیری از سایر روش‌های کاهش وزن مانند رژیم غذایی، ورزش و … به جهت بالا بردن کارآیی و نتیجه گیری بهتر انجام دهید.

طب سوزنی برای لاغری شکم و پهلو

 

طب سوزنی لاغری شکم

در این روش سوزن‌های بسیار نازکی به نام نیدل در نقاط خاصی از بدن که عموما محل عبور انرژی‌های خاص بدن هستند، فرو داده می‌شوند. این سوزن‌ها روی گره‌های عصبی موجود در محل وارد شده و تأثیر گذاشته و براساس عصبی که درگیر و فعال می‌کنند، یک سری واکنش‌های شیمیایی خاص را در بدن ایجاد می‌کنند.

این تحریکات به نوبه خود باعث بروز فعالیت‌های متابولیکی خاصی مانند ترشح هورمون‌های آرامش دهنده برای کاهش فشار عصبی، استرس و در نتیجه جلوگیری از پرخوری های عصبی و بالا بردن متابولیسم‌های سلولی برای افزایش میزان سوخت و ساز در بدن و در نتیجه تحریک چربی سوزی می‌شوند.

روش دیگری که باعث لاغری شکم و پهلو با طب سوزنی در بدن می‌شود، از طریق اثری است که بر معده و دستگاه گوارش می‌گذارد، به این ترتیب که این سوزن‌ها اعصاب مرتبط با دستگاه گوارش را تحریک کرده و به کاهش کلی اشتها در بدن منجر می‌شوند. این امر در طولانی مدت، نه تنها باعث چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو‌ها، بلکه باعث کاهش وزن کلی در بدن می‌شود.

معمولا توصیه شده افراد برای کسب نتیجه مورد نظر از طب سوزنی و لاغری پهلو‌ها و شکم، هفته‌ای دو جلسه و تا ۱۲ جلسه درمان را پیگیری کنند. البته همه این زمان‌ها و تخمین‌ها بستگی به نوع و درجه اضافه وزن افراد دارد.

عوارض طب سوزنی برای لاغری

عوارض طب سوزنی

طب سوزنی عوارض جانبی بالقوه‌ای هم به همراه دارد که شامل خستگی، درد، بدتر شدن علائم، نوسانات هورمونی و اسپاسم عضلانی، است.

  • درد: در پایه‌ای‌ترین سطح، طب سوزنی در واقع فرو کردن سوزن در بدن است که درجاتی از درد را به همراه می‌آورد و این درد برای ساعات تا روزها طول می‌کشد که بستگی به ناحیه‌ای از بدن دارد که سوزن در آن فرو رفته و حتی کبودی‌هایی را ایجاد می‌کند.
  • خستگی: تغییر روند بدن شما هشداری برای سطوح هورمون‌هاست و متابولیسم‌هایی که قادر به خسته کردن بدن هستند را دستکاری می‌کند خصوصا در درمان‌های اولیه. با گذشت زمان طب سوزنی انرژی بیشتری ایجاد می‌کند اما در همان زمان درمان ذخایر انرژی بدن شما را کم می‌کند.
  • بدتر شدن علائم: طب سوزنی از طریق درمان مستقیم و شدید اعصاب بدن بسیار موثر واقع می‌شود اما زمانی که شما به طور سریع شیمی بدن را تغییر می‌دهید گاهی اوقات نتیجه‌ عکس حاصل می‌شود و باعث ایجاد شرایط بدتری می‌شود و حتی باعث ایجاد بازگشت دردهای قدیمی و کهنه می‌شود.
  • عاطفی‌تر شدن: طبیعت طب سوزنی سم‌زدایی و تحریک است که باعث آزاد شدن فشارهای موجود در بدن از طریق میزان زیادی از هورمون‌های مختلف و انتقال‌دهنده‌های عصبی می‌شود. این مسئله فرد را از لحاظ عاطفی حساس، تحریک پذیر می‌کند و باعث می‌شود که به راحتی در مقابل محرک‌های احساسی گریه کند.
  • اسپاسم عضلات: زمانی که شما طب سوزنی برای لاغری انجام می‌دهید، امکان دارد بعضی از تحریکات عصبی حتی بعد از برداشتن سوزن هم تداوم داشته باشند. لرزش عضلات یا اسپاسم عضلات غیرمعمول نیستند.

نقاط طب سوزنی برای لاغری شکم

نقاط طب سوزنی

برای لاغری شکم و پهلو با طب سوزنی و  دستیابی به کاهش وزن کلی و از دست دادن چربی‌ها از ۶ نقطه در بدن استفاده می‌شود. این نقاط به ترتیب زیر هستند:

  • نقطه تحریک کننده گردش خون: این نقطه در فاصله ۵/۳ سانتی‌متری اطراف ناف روی شکم واقع شده است. تحریک این نقطه باعث افزایش گردش خون در ناحیه شکمی شده و بدین ترتیب فعالیت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. جهت دست‌یابی به اثر بخشی بهتر پس از جلسات طب سوزنی، می‌توانید این نقطه را با دو انگشت خود فشار داده و با حرکت دادن انگشتان خود به بالا و پایین ماساژ دهید. این کار را هر روز به مدت دو دقیقه تکرار کنید.
  • نقطه رفع کننده ورم‌های ناحیه شکمی: این نقطه در فاصله ۵/۷ سانتی متری زیر شکم واقع شده است. این نقطه در تحریک چربی سوزی بسیار اثر گذار است. این نقطه معمولا زیر آخرین رگ قرار دارد و ادعا شده فرد را از انواع اختلالات گوارشی، زخم، درد کمر و اختلالات اشتهایی رهایی می‌دهد.
  • نقاط اطراف گوش: برای از دست دادن وزن، طب سوزنی در چند نقطه از گوش بسیار خوب جواب می‌دهد. زیرا این نقاط در کنترل اشتها نقش قابل توجهی دارند. همچنین طب سوزنی در این نقاط به رفع عفونت‌های فک و گوش نیز کمک می‌کند.
  • نقطه زیر زانو: نقطه زیر زانو در طب سوزنی برای کاهش وزن، کمک کننده می‌باشد. به کارگیری این نقطه در طب سوزنی، باعث می‌شود معده به نحو بهتری کار کند و با بهبود روند هضم و ارائه تغذیه مناسب در خون، به کاهش ذخیره‌های توده چربی بدن کمک می نماید. این نقطه در فاصله چند سانتی متری قسمت بیرونی زانو قرار دارد. شما می‌توانید برای دریافت نتایج بهتر از طب سوزنی از مالش این ناحیه و فشار دادن این نقطه به مدت یک دقیقه در روز استفاده کنید.
  • نقطه آرنج برای کاهش چربی‌های شکمی: تحریک این نقطه از بدن با تحریک روده بزرگ در ارتباط است. این نقطه در قسمت خارجی آرنج به سمت انتهای آن قرار دارد. هنگامی که هدف شما لاغری شکم و پهلو با طب سوزنی و کاهش وزن است، می‌توانید برای اثر بخشی بهتر، آن را با ماساژ‌های دو دقیقه‌ای بهبود ببخشید. تحریک این نقطه باعث می‌شود روده‌ها در دفع آب اضافی بدن و انتقال آن به کلیه‌ها موفق‌تر عمل کرده و بدین ترتیب از میزان رطوبت بین بافتی بیش از حد در بدن، که در طب سنتی با نام بلغم شناخته می‌شود، بکاهند.
  • نقطه مچ پا: این نقطه از طب سوزنی در قسمت داخلی پا، در ۳ سانتی متری بالای مچ پای شما قرار دارد، یعنی درست بالای استخوان قوزک پا. این نقطه به طور کلی برای عملکرد بهتر سیستم گوارش در کاهش وزن اثر گذار است. علاوه بر آن چه گفته شد، طب سوزنی به طور کلی باعث ایجاد حس آرامش و رفع استرس‌ می‌شود و به این ترتیب از پرخوری‌های عصبی نیز جلوگیری کرده و به شما در امر کاهش وزن و از دست دادن چربی‌ها کمک می‌کند.

آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟

مانند تمام روش های کاهش وزن در این روش نیز اگر بیمار بعد از اتمام جلسات طب سوزنی شروع به پرخوری کند، مسلما مجددا چاق می گردد. بیمار هر زمان که احساس کرد اشتهایش رو به افزایش است، باید مجددا جهت درمان مراجعه نماید. بنابراین، باید این نکته بسیار مهم را همواره به یاد داشته باشید که این روش به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود و باید این روش را در کنار بهره گیری از سایر روش‌های کاهش وزن مانند رژیم غذایی، ورزش و … به جهت بالا بردن کارآیی و نتیجه گیری بهتر انجام دهید.

گوشواره لاغری طب سوزنی

 

گوشواره طب سوزنی

در حال حاضر انواعی از این گوشواره‌ها در بازار موجود است. اما متأسفانه بیشتر گوشواره های موجود تقلبی هستند و از همین رو هیچ اثری ندارند. برخی دیگر نیز روی مرکز تنظیم اشتها در هیپوتالاموس مغز اثر گذاشته و اشتها را کم می‌کند. همان طور که می‌دانید هیپوتالاموس کار کنترل و تنظیم درجه حرارت بدن، تعادل آب، فعالیت غده هیپوفیز و ترشحات معده را به عهده دارد. اما طی بررسی به عمل آمده از این افراد، آن ها در دراز مدت دچار عوارضی مانند سرگیجه شده اند. لذا استفاده از این روش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سوجوک درمانی برای لاغری

 

سوجوک درمانی

سوجوک درمانی نوعی تکنیک درمانی در کشور کره و روسیه می‌باشد. در زبان کره‌ای، su  به معنای دست و jox به معنای پا می‌باشد بنابراین، متخصصان این تکنیک دست و پای بدن را منطبق بر تمام اعضای داخلی آن می‌دانند و معتقدند با استفاده از دست و پا می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را درمان نموده و افراد چاق را لاغر نمود.

بخش عمده ابزار این روش کش‌های رنگی تشکیل می‌دهند. سوزن‌هایی که شبیه طب سوزنی هستند، و حلقه‌های رنگی و پلاستیکی.

امروزه استفاده از طب سوجوک برای لاغری کاربرد گسترده‌ای پیدا نموده است و ادعا شده این تکنیک می‌تواند در زمینه کاهش وزن موثر واقع شود. در واقع در این روش نقاط مخصوصی در دست و یا پا را به وسیله سوزن‌های بسیار ریز و ظریف تحریک می‌نمایند. ادعا شده تحریک کانال انرژی چی در کف دست و پا سبب به گردش در آمدن انرژی‌ها و برطرف نمودن مسیر‌های مسدود در بدن گشته و در همین راستا عملکرد ارگان‌های بدن را بهبود بخشیده و از این طریق به راحتی می‌توان چاقی‌های موضعی و یا عمومی را درمان کرد.

منبع

Healthline

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x