لاغری با نخ لاغری امکان پذیر است؟

امبدینگ یا استفاده از نخ لاغری ویژه لاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، فرد درمانگر به جای آن که از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند، نخ لاغری قابل جذب را جایگزین می کند.

این نخ‌های لاغری جنس cutgut یا کرومیک هستند و در نقاطی از بدن که ویژه انجام طب سوزنی هستند کاشته می شوند. مدت زمان لازم برای جذب این نخ ها در بدن سه هفته است، در این مدت به صورت پیوسته نقاط مرتبط با طب سوزنی را تحریک کرده و کم کم جذب بدن می شوند. واکنش بدن به نخ های کاشته شده همانند واکنش به طب سوزنی است.

در مدت زمان لازم، فرد دریافت کننده امبدینگ با انجام فعالیت های روزانه نواحی کاشت شده را تحریک می کند و به این طریق، عمل لاغری را تسریع می بخشد، پس از طی زمان مذکور با بازگشت به پزشک جهت تمدید امبدینگ و ادامه دوره درمانی اقدام می‌کند.

تزریق نخ لاغری

در روش لاغری موضعی با نخ، پزشک نخ های لاغری قابل جذب، از جنس  cutgut یا کرومیک را با دستگاه مخصوص یا سوزن در نواحی از بدن که مختص انجام طب سوزنی است، قرار می دهد. با تحریک مداوم ناحیه کاشت نخ ها، اشتهای فرد کنترل شده و با بهبود سیستم گوارش، جذب مواد غذایی کاهش یافته و سوخت و ساز چربی ها افزایش می یابد.

با افزایش خون رسانی و بهبود متابولیسم، مصرف انرژی نیز بالا می رود و در نتیجه از وزن فرد کاسته می شود. ادعا شده نخ لاغری گزینه مناسبی برای جایگزینی با طب سوزنی است زیرا جذب این نخ ها به تدریج اتفاق می افتد و بر خلاف طب سوزنی، فواصل بین جلسات درمان نیز، طولانی‌تر است.

همچنین با انجام فعالیت های بدنی می توان نواحی تحت درمان با نخ لاغری را تحریک و روند جذب نخ ها و در نتیجه سرعت لاغری موضعی را افزایش داد. اما در کنار همه این موارد بیان شده، استفاده از این روش نیز عوارض جانبی به همراه داشته و برخی افراد باید از استفاده از این روش جدا اجتناب نمایند، که در ادامه، توضیحات بیشتر بیان می‌گردد.

طب سوزنی با نخ برای لاغری

 

طب سوزنی

در طب سوزنی که به آن cupun acture گفته می‌شود، روشی به نام کاشت نخ وجود دارد که با نام acupuncture embedding  شناخته می‌شود و ترجمه فارسی آن طب سوزنی نشایی است. در این روش در واقع روی نقاط طب سوزنی موادی گذاشته می‌شود که این مواد می‌تواند نخ یا کات گوت، ویتامین، داروهای گیاهی و چربی‌سوزها باشد.

این درمان شاخه‌ای از طب سوزنی است اما تفاوتی که با طب سوزنی دارد در این است که سوزنی که روی نقطه‌ای خاص وارد می‌شود، پس از خارج شدن تأثیر خود را از دست می‌دهد اما نخ یا ماده‌ای که در سوزن است زیر پوست می‌ماند. به این ترتیب نقطه طب سوزنی را علاوه بر سوزن با مواد دیگری می‌توان تحریک کرد. از آن جا که استفاده از سوزن در طب سوزنی موقتی و در لحظه است، این روش درمان با طولانی بودن و اثرگذاری بیشتر می‌تواند به بیمار کمک زیادی نماید. به طور مثال، اگر فردی دچار پا درد شده باشد و نتواند هر هفته به مطب مراجعه کند، این روش به او کمک می‌کند. چرا که این نخ در ۴ هفته اثر می‌کند و بعد در بدن جذب می‌شود.

وقتی از نخ به نقطه سوزن در امبدینگ استفاده می‌شود مانند آن است که سوزن در بدن بیمار مانده است، با این تفاوت که نمی‌توان سوزن را داخل بدن بیمار نگه داشت چون عفونت ایجاد کرده و بیمار را اذیت می‌کند. بنابراین، از موادی که بیمار را اذیت نمی‌کند، استفاده می‌شود.

لاغری شکم و پهلو با نخ

همان طور که می دانید بیشتر چاقی ها در اثر مصرف کالری بالا و عدم تحرک کافی به نسبت کالری مصرفی ایجاد می‌شوند. حال افزایش وزن با انقباض و انبساط نواحی شل و وارفته بدن همچون نواحی ران، بازوها، پهلوها و … همراه است و این روش می تواند به خوبی این نواحی را جمع کند. جایگذاری نخ لاغری در بافت چربی ناحیه پهلو و شکم افراد موجب افزایش خون رسانی به بافت سلولیتی چربی شده و لاغری موضعی را به همراه دارد. در صورتی که متقاضی با صبر و حوصله دوره درمان مربوطه را پشت سر بگذارد، می تواند طول عمر این روش درمان چاقی را عمق ببخشد.

اما باید بدانید که هیچ نوع روش لاغری دائمی و تضمینی نیست و در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و ورزش برگشت چربی ها قطعی خواهد بود.

لاغری با نخ بخیه

در کاشت نخ لاغری از یک نخ استفاده می‌شود که در تمام جراحی‌ها و در بخیه‌های جذبی از این نخ نیز استفاده می‌گردد. نخ و سوزنی که وارد بدن فرد می‌شود، در واقع جسم خارجی است که به بدن وارد شده است. این جسم خارجی بدن را متوجه می‌کند و بدن برای دفع آن خون‌رسانی و متابولیسم را در آن منطقه زیاد می‌کند. در فرآیند لاغری نیز دقیقا باید همین اتفاق بیفتد که اکسیژن رسانی و خون رسانی بیشتر شود و هورمون‌های ضد التهاب ترشح گردد . متابولیسم افزایش یابد. زمانی که نخ کار خود را انجام می‌دهد، بدن آن را جذب می‌کند.

به این ترتیب بدن گول می‌خورد چون جسمی وارد بدن شده که عفونت و حساسیت ایجاد نمی‌کند. به طور مثال در لاغری موضعی در ناحیه شکم با این کار جریان گردش خون در ناحیه شکم بیشتر می‌شود و متابولیسم و چربی‌سوزی بهتر می‌شود.

عوارض تزریق نخ لاغری

  • احتمال بروز عفونت
  • درد ناشی از تزریق نخ
  • احتمال وجود حساسیت به نخ
  • کبودی موضع
  • احتمال خون‌ریزی

چه افرادی نباید از نخ لاغری استفاده کنند؟

برخی از افراد، به دلایل پزشکی، باید از این شیوه درمانی اجتناب نمایند. این افراد شامل:

  • مبتلایان به سل، ذات الریه، سیروز کبدی و سایر بیماریهای عفونی که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنند.
  • زنان در کل دوران بارداری و ۶ ماهه اول شیردهی
  • مبتلایان به دیابت کنترل نشده
  • افراد با سابقه ابتلا به زخم های مزمن
  • افراد مبتلا به توده های زیر پوستی و خال های برجسته در نزدیک ناحیه مورد نظر برای درمان
  • بیماری های مزمن عفونی
  • مبتلایان به بیماری های تب زا
  • افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی

سخن پایانی

عمل های زیبایی با آن که در زمره عمل های ساده، سرپایی و سریع دسته بندی می‌شوند، اما حساسیتی کم تر از عمل های مهم درمانی هم ندارند. به عنوان مثال همین روش کاشت نخ لاغری شاید در نگاه اول روشی ساده به نظر بیاید و تصور کنیم که هر پزشکی از پس آن بر خواهد آمد. اما در واقعیت این مهم، تنها توسط متخصصین بسیار با تجریه و توانمند امکان پذیر است. به دلیل حساسیت بالای این عمل و نقطه های خطر زیاد آن به افراد توصیه می‌شود در انتخاب این روش درمانی بسیار با احتیاط و دقت برخورد نمایند. به علاوه، این نکته نیز نباید هیچ گاه فراموش شود که هیچ نوع روش لاغری دائمی و تضمینی نیست و در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و ورزش برگشت چربی ها قطعی خواهد بود.

منبع:

Healthline.com

 

 

 

نوشته های مشابه

4.7 3 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x