رژیم گیاهخواری باریکا

گیاهخواری یکی از انواع رژیمهای غذایی است که در حقیقت نوعی تغییر سبک غذایی محسوب می شود. واقعیت این است که تعدادی از افراد به دلایل مختلف همچون دلایل مذهبی، اقتصادی، حمایت از حقوق حیوانات و غیره به رژیم های گیاهخواری روی می آورند. نوع محدودیت های غذایی در رژیم های گیاهخواری افراد متفاوت است و بر همین اساس دسته های مختلفی از رژیم های گیاهخواری وجود دارد. در زیر به سه نوع از مهمترین انواع رژیم های گیاهخواری اشاره می شود:

  • گیاهخواران مطلق (Vegan) : این دسته از افراد گیاهخوار از هیچ نوع از محصولات غذایی حیوانی اعم از گوشت، لبنیات و تخم مرغ استفاده نمی کنند. استفاده طولانی مدت از این نوع رژیم غذایی موجب کمبودهای تغذیه ای به ویژه کمبود آهن، کلسیم و ویتامین ب -۱۲ خواهد شد.
  • شیر – گیاهخواران (Lacto vegetarian) : این دسته از گیاهخواران از مصرف انواع گوشت ها و تخم مرغ خوددرای می کنند اما از محصولات لبنی مثل شیر، ماست، پنیر استفاده می کنند.
  • شیر – تخم مرغ – گیاهخواران (Lacto-ovo vegetarian) : این دسته از گیاهخواران از مصرف انواع گوشت پرهیز می کنند ولی لبنیات و تخم مرغ مصرف می کنند. تعداد زیادی از گیاهخوران در این گروه قرار می گیرند و چنانچه رژیم گیاهخواری درست و اصولی تنظیم شده باشد میتواند تا حدود زیادی همه احتیاجات تغذیه ای این گروه را تأمین نماید.

پیروی از رژیم گیاهخواری اصولی می تواند فوایدی برای فرد داشته باشد که از آن جمله میتوان به کنترل بهتر وزن، شاخص توده بدنی کمتر، پیشگیری از انواع سرطان های گوارشی، سلامت قلب و عروق و حفظ سطح قند خون اشاره کرد. با اینحال، پیروی از رژیم های گیاهخواری خودسرانه و غیر اصولی موجب آسیب های جبران ناپذیری مثل کمبود پروتئین، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی، ریزش مو، خستگی، ضعف، کم خونی، پوکی استخوان، اختلالات تیروئیدی و حتی چاقی و اضافه وزن می شود.

در اپلیکیشن باریکا با طراحی علمی و تخصصی توسط بهترین متخصصان تغذیه و رژیم درمانی و اساتید برجسته کشور، امکان دسترسی به انواع رژیم های گیاهخواری (گیاهخواری مطلق، شیر گیاهخواری، شیر- تخم مرغ گیاهخواری) متناسب با جنس، سن، قد، وزن، میزان فعالیت فیزیکی، درجه متابولیسم فردی وجود دارد. علاوه بر این به شما این امکان را می دهد که همزمان برای کاهش وزن، افزایش وزن و یا تثبیت وزن خود تعیین هدف کنید و رژیم متناسب با آن را دریافت کنید.

از دیگر مزایای دریافت رژیم گیاهخواری باریکا این است که یک منوی غذایی اختصاصی گیاهخواری در دسترس شما قرار می گیرد و شما میتوانید آزادانه با توجه به سلیقه و ذائقه غذایی شخصی، غذای دلخواه خودتان را انتخاب کنید. به علاوه با قابلیت جابجایی نامحدود، این امکان را به شما می دهد که در هر زمانی که در سفر، مهمانی یا غیره بودید، به راحتی غذای آن وعده را با غذای در دسترس تان جابجا کنید.

همچنین شما با دریافت رژیم گیاهخواری باریکا، به طور همزمان می توانید از امکان کالری شماری این اپلیکیشن استفاده کنید و به انواع دستور پخت غذاهای رژیمی و گیاهخواری، تمرینات ورزشی خانگی و باشگاهی، تبدیل مواد نشاسته ای (مثلا تبدیل نان به برنج)، فهرست جانشینی میوه ها و دهها قابلیت دیگر دسترسی داشته باشید.

سلامتی حق شماست و هدف ما سالم تر زندگی کردن شماست.

دکمه بازگشت به بالا