مواد مغذی مؤثر در سلامت پوست

برای داشتن پوستی سالم و شاداب تامین مواد مغذی مورد نیاز، ضروری است. زیبایی پوست هر فرد تحت تأثیر محیط خارج و داخل بدن است. بسیاری از ریز مغذی ها می توانند در سلامت پوست مؤثر باشند.

رعایت یک رژیم غذایی متعادل و متنوع مهم‌ترین عامل در سلامت پوست به شمار می رود. به منظورداشتن پوستی سالم تر و شاداب تر باید به دریافت آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ توجه بیشتری داشته باشیم. رژیم غذایی باید شامل میوه ها و سبزی های غنی از آنتی اکسیدان باشد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، E، A و بتاکاروتن می توانند به کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک نمایند.

بهترین راه برای افزایش دریافت آنتی اکسیدان ها مصرف انواع میوه ها و سبزی‌های تازه است. توصیه می شود از همه گروه های غذایی استفاده شود و تنوع غذایی در هر گروه را رعایت نمایید. میان وعده هایی تشکیل شده از زغال اخته، توت فرنگی، گریپ فروت، کلم پیچ، اسفناج و انواع فلفل غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین، توصیه می شود غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ مثل ماهی ها نیز در برنامه غذایی هفتگی گنجانده شود.

میوه برای سلامتی پوست

از طرف دیگر نباید از محیط خارجی پوست هم غافل شویم. کرم هایی که حاوی رتینوئیدها (نوعی از ویتامین A) هستند، لایه برداری از پوست صورت را تسریع نموده و سبب لطافت و سفتی پوست می شوند و همچنین در از بین بردن چروکیدگی‌ها و جوش‌های پوستی هم مؤثر هستند.

مکمل های مناسب برای سلامت پوست

در مورد مصرف مکمل ها باید گفت که اگر شما یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید نیازی به دریافت مکمل ندارید ولی اگر رژیم غذایی متعادل نباشد و یا در محیط های آلوده زندگی می کنید، مصرف مکملی که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین  A، E، C و املاحی نظیر روی و سلنیوم می تواند به شما کمک نماید.

رعایت نکات زیر به سلامت عمومی به ویژه سلامت پوست شما کمک می کند:

  1. خواب کافی
  2. عدم مصرف سیگار
  3. ورزش منظم
  4. مصرف آب زیاد
  5. استفاده از کرم های ضد آفتاب با درجه مناسب جهت محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیاز این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x